Cпільна нарада Міністерства інфраструктури України та ВГО «ВААП»

На нараді йшла мова про подальшу співпрацю ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» з органами державної виконавчої влади в галузі автотранспорту.

Розпочав нараду Міністр інфраструктури України В.В.Козак. Він окреслив основні завданння, що стоять перед транспортниками. Президент «ВААП» народний депутат України І. М. Шкіря в своїй доповіді зазначив, що «один в полі не воїн» і наголосив на необхідності спільної роботи Міністерства інфраструктури України і ВГО «ВААП».


Текст і фото – vaap.org.ua

Директор Департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України Петухов Д. В. підняв питання про зміни в нормативно-правових актах, які регулюють діяльність роботи пасажирського автотранспорту, направлених на створення сприятливих умов для здійснення перевезень.
Голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Пронченко Є. А., зазначив, що 2012 рік став вирішальним в роботі Уктрансінспекції. Він зазначив, що нелегальні перевізники були винуватцями численних дорожньо-транспортних пригод і наголосив на необхідності подальшої роботи щодо попередження порушень транспортного законодавства. По закінченні наради були погоджені і підписані Заходи щодо розвитку та підвищенню ефективності роботи автомобільного транспорту у сфері пасажирських автомобільних перевезень.

Також на нараді виступив голова ЛОО “ВААП” Іван Велійка. Подаємо текст виступу:

“Ще у квітні 2012 року велась серйозна розмова про створення єдиного реєстру автобусних маршрутів. Нажаль на сьогоднішній день реєстр не впроваджений в дію. Відкриття нових маршрутів ведеться з “голосу”, що негативно впливає на загальну структуру діючої маршрутної мережі розбалансовуючи її.

Внутрішньообласні маршрути погоджуються органами місцевого самоврядування, а міжобласні – Укртрансінспекцією. При цьому відсутня взаємна координація та аналіз доцільності відкриття пропонованого міжобласного маршруту, іншими словами техніко-економічне обгрунтування , на основі якого можна б було сказати:

  • про існуючий пасажиропотік;
  • про вплив нововведеного маршруту на маршрути діючої маршрутної мережі тої чи іншої області;
  • про взаємоогодження і збалансованість розкладів руху автобусів.

Практично відсутня ефективна процедура відкриття нових маршрутів.

Прикладом може слугувати недавня історія з винисенням на конкурс Укртрансінспекцією нового маршруту  “Львів – Долина”. Маршрут запроновано відкрити одним із Львівських транспортних підприємств без погодження даного питання з сусідньою Івано – Франківською областю. Про появу вказаного маршруту ми дізнались при оголошенні конкурсу Укртрансінспекцією. Члени нашої громадської організації звернулись до Львівського обласного осередку представивши аналіз наслідків, які матимуть місце у випадку відкриття міжобласного маршруту “Львів – Долина”. Під роздачу попадали діючі міжобласні маршрути: Львів – Тячів, Львів – Івано – Франківськ, Львів – Калуш, Київ – Хуст, Львів – Ужгород. Крім цього на порядок денний стало б питання доцільності існуючих міжміських маршрутів “Львів – Моршин АС” та “Моршин Ас – Львів АВ”, так як графіки пропонованого маршруту на 100% дублювали графіки роботи вказаних міжміських маршрутів. Було прийнято рішення звернутись до президента ВГО “ВААП” . Дякуючи жорсткій позиції Шкірі Ігоря Миколайовича та Вакуленка Володимира Михайловича Укртрансінспекцією було прийнято рішення зняти маршрут “Львів – Долина ” з конкурсу.

Це є яскравим прикладом недосконалості процедури відкриття нових міжобласних маршрутів. Тому напрошується висновок, що необхідно терміново  запроваджувати ЄДИНИЙ ЦЕНТРАЛІЗОВАНИЙ РЕЄСТР АВТОБУСНИХ МАРШРУТІВ, що спроиятиме регуляції галузі, оптимізації складання розкладів руху і наповнюваності маршрутів автобусами.

Хочу наголосити на необхідності прискорення  процесу розробки нової мережі міжобласних маршрутів, яка є ПЕРВИННОЮ і являється основою для розробки і впровадження внутріобласних автобусних мереж. З міжобласних маршрутів необхідно зняти виконання функцій внутріобласних, міжміських і особливо приміських маршрутів чим створюється нездорова конкуренція , а інколи так звані “транспортні війни”.  Для цього необхідно:

  • Дотримуватися принципу паритетності при формуванні маршрутів з різних областей.
  •  Синхронізувати графіки роботи міжобласних і внутріобласних маршрутів.
  • Оптимізувати кількість автобусів для обслуговування міжобласних маршрутів під існуючі пасажиропотоки міжобласних перевезень.
  • Відновити ключову роль автобусних станцій в формуванні пасажиропотоку ,організації перевезень, диспетчеризації, первинного контролю та розподілі пасажиропотоків на внутріобласні та міжобласні.

Слід звернути увагу на проблему , яка вже давно потребує вирішення на законодавчому рівні  – це врегулювання взаємовідносин маршрутів міських мереж та маршрутів близького приміста (радіус до 10 км).

Користуючись нагодою бути на цій високій трибуні не можу обминути питання видачі дозволів на міжнародні пасажирські перевезення. Процедура видачі дозволів автотранспортним підприємствам для обслуговування регулярних міжнародних маршрутів достатньо складна і довготривала . Це приводить до несвоєчасного одержання відповідних дозволів , що у свою чергу робить неможливим  виконання запланованих рейсів, наносить збитки транспортним підприємствам та створює атмосферу недовіри зі сторони іноземних партнерів.

Без сумніву, якщо за одержанням дозволів на обслуговування нового міжнародного маршруту звертається автотранспортне підприємство вперше, існуюча процедура має місце. Для тих хто не один рік є учасником ринку міжнародних перевезень процедура повинна бути спрощеною”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *